Sigaranın Bileşenleri

Neredeyse hiçbir faydası olmayan ve her gün daha 18 yaşını doldurmamış binlerce genci esir sigaranın zararları kadar içeriğindeki maddeler de çok fazla. Sigaraya başlayan veya devam eden insanlar bu alışkanlıklarının kalp hastalıkları, felç, şeker hastalığı, çok sayıda kanser ve diğer hastalıklara sebep olduğunu bilmiyorlar veya fark edemiyorlar. Dünyada her yıl milyonlarca insan sigara yüzünden hayatını kaybediyor ve pasif içicilerin de sağlıkları sigara içenler yüzünden tehlikeye giriyor. Ortalama bir sigaranın bileşenleri 7000 kimyasalın oluşturduğu 600 farklı maddeden oluşur.

Sigaranın Bileşenleri Arasında Sonradan Eklenen Maddeler Çok Var

Sigaralarla ilgili en önemli hususlardan biri tütünde olmayan çok sayıda kimyasalın sigaraya eklenmiş olmasıdır. Hele bu kimyasal ateşle yakıldığında işler daha da karmaşıklaşır ve çok farklı formlarda kimyasal maddeler açığa çıkar. Kimyasal maddelerin ısı ve ışıkla başka maddeler dönüşmesi olayı çok karışık bir durumdur. Örneğin evinizde içtiğiniz sigara perdelerinize siner ve bir süre sonra havadaki moleküllerle etkileşime girerek başka zehirli moleküllerin oluşmasına neden olur. Günler sonra bile 3. el duman dediğimiz bu koku etraftaki insanların sağlığını olumsuz etkiler.

Sigaranın içindeki maddelerin ne olduğunu ayrıntılı yazmamıza gerek bile yok zaten hepsinin ne olduğunu görselde parantez içinde verdik ve çoğuna da aşinasınızdır. Örneğin arsenik ahşap cilalarda ve fare zehrinde bulunan bir maddedir ve kansere neden olmasının yanında, gelişimsel ve fiziksel olarak da zehirlidir. Karbon monoksit arabaların egzoz dumanlarının arasında bulunan ve zehirli bir moleküldür. Sigaranın bağımlılık yapıcı özelliklerinden birini oluşturan nikotin ise böcek ilaçlarında bulunur. Sigaranın bileşenleri içinde bulunan kimyasalların yaklaşık 70%’i karsinojendir. Bu maddelerin neredeyse hepsi bir şekilde sizin ve çevrenizdekilerin sağlığına zarar verir.

Doğacak Çocuğun Astım Riskini Artırıyor

Çocuğun doğumundan önce baba ne kadar erken sigaraya başlamış ve ne kadar uzun süre içmişse çocuk için riskin boyutu da o kadar büyük oluyor. En büyük risk grubunda ise 15 yaşından önce sigaraya başlayan erkekler geliyor. Henüz gelişim çağında sigara içmek hem genetik hem de epigenetik mekanizmalara ciddi hasar vererek spermlerin de yapısını bozuyor. İçilen her sigara epigenetik mekanizmalar ile 7,000 gene zarar verebiliyor. Bu çalışmada sadece astım ele alınmış ama yavruda oluşabilecek sağlık sorunları muhtemelen çok daha fazla hastalığı kapsıyor.