Bu Şarkı Anksiyete ve Stresi %65’e Kadar Azaltıyor

Herkes ömrünün bazı zamanlarında stres yaşar ve bununla başa çıkmak için çeşitli stratejiler geliştirmiştir. Kimisi yürüyüş yapar, kimisi hemen bir tane antidepresan hapı alır (!), kimileri de müzik dinler. Bilim bu konuda yardımımıza yetişiyor ve bizi yatıştıracak ses terapileri üretmeyi sonunda başardı. Aslında müzik ile terapi yapmak bizim kültürümüze hiç de yabancı bir olay değil, zira yüzlerce yıldır Türklerde ney gibi müzik aletlerinin tedavi aracı olarak kullanıldığı biliniyor.

Bağlantıda gördüğünüz Marconi Union adlı grubun Weightless şarkısı yapılan incelemelere göre anksiyete oranını 65%’lere kadar düşürebiliyor. 8 dk.’lık bir şarkının böylesine güçlü bir etkisinin olması gerçekten harika bir gelişme. Aslında grup bu şarkıyı bilerek stres ve anksiyete düzeylerini azaltacak şekilde ayarladı. Şarkının hazırlanması esnasında ses terapistleri ile olan ortak çalışmalar sonucunda şarkının ahengi, ritmi ve basları çok titizlikle ayarlandı ve dinleyicinin tansiyonunu, nabzını ve kortizol hormon seviyesini düşürüp düşürmediğine bakıldı.

Stres ve anksiyetin azaltılmasına yönelik araştırmacıların yaptığı bir Top 10 bile var.

10. “We Can Fly,” by Rue du Soleil (Café Del Mar)

9. “Canzonetta Sull’aria,” by Mozart

8. “Someone Like You,” by Adele

7. “Pure Shores,” by All Saints

6. “Please Don’t Go,” by Barcelona

5. “Strawberry Swing,” by Coldplay

4. “Watermark,” by Enya

3. “Mellomaniac (Chill Out Mix),” by DJ Shah

2. “Electra,” by Airstream

1. “Weightless,” by Marconi Union

Bursa’nın bir ilçesi olan Karacabey’de 1992 yılında dünyaya geldi. İlköğretim ve lise öğrenimi Karacabey’de ve bir ara Bursa Erkek Lisesi’nde tamamlamış, üniversite eğitimi için İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde (İYTE) 100% İngilizce Moleküler Biyoloji ve Genetik eğitiminin kurbanı olmuştur. Akademik hayatı boyunca İYTE, Ege Üniversitesi, 9 Eylül Üniversitesi, Sabancı Üniversitesi ve Dresden Teknoloji Enstitüsü’nde stajlar yapmış olup gelişimsel sinirbilim, nöroloji, biyoinformatik, hesaplamalı kimya, immünoloji, bitki genetiği, mikrobiyoloji alanlarında projeler yürütmüştür. Üniversite hayatı boyunca 6 poster sunumu, 1 sözlü sunum yapmış ve son yılında “Gündelik Hayata Sinirbilimsel Yaklaşımlar” adlı kitabını yayınlamıştır. Biyoinformatik ve hesaplamalı kimya laboratuvarlarında MATLAB, C, JAVA, Python, HTML, CSS öğrenmiş, zaman içinde kendini photoshop ve dreamwaver gibi programlarda da eğitmiştir. İleri düzey İngilizce, orta düzey Almanca ve başlangıç düzeyinde Japonca bilmektedir. Yazar ney üflüyor, beyin sporu olarak satranç oynuyor, beden sporu olarak bisiklet sürüyor. 2 sene boyunca İzmir’de Yavuz Akalın’dan ney dersleri almıştır ve İYTE Satranç ve bisiklet kulübünde aktif olarak hizmet vermiştir.