Beynin Lenf Sistemi

lenf sistemi

Çok uzun bir zaman beynin bağışıklık sisteminin önemli parçalarından biri olan lenf sisteminden mahrum olduğu düşünüldü. Böyle düşünülmesinin aslında mantıklı bir sebebi var çünkü lenf damarları merkezi sinir sisteminde bulunmuyor. Beynin iç dokusu klasik lenf damarlarına sahip değil. Bu alanda yapılan mikroskobik doku çalışmaları lenf damarlarının beyin zarında bulunduğunu ortaya çıkardı. Hala bağışıklık sistemi hücrelerinin beyne nasıl girip çıktığı tam olarak anlaşılabilmiş değil. Beyin zarındaki lenf damarları vasıtasıyla bağışıklık sisteminin beyin içinde de etkin olması ilerleyen zamanlarda pek çok nörolojik hastalığın bağışıklık sistemiyle bağlantılı olduğunu göstermiştir.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.