DRD4-7R Geni Seyahat Etmeye Teşvik Edebilir

Seyahat etmeyi, yeni yerler gezip görmeyi çok mu seviyorsunuz? Kimisi yerinde duramaz, bir yolunu bulup kendini evden dışarı atmak ister. Kimisi de evden dışarı çıkmak istemez. Seyahat etmek ve bilinmeyen yerleri keşfetmek bize her zaman heyecan verir. Şimdi hiç bilmediğini bir şehre gittiğinizi düşünün. Keşfedilecek yüzlerce şey var. Gidip göreceğiniz yerler, tatmanız gereken yiyecekler ve içecekler, tanışıp sohbet edeceğiniz insanlar. Bilim insanları bu seyahat etme isteğinin genlerden kaynaklanıp kaynaklanmayacağını sorguladılar ve şaşırtıcı sonuçlara ulaştılar. Bazı insanların neden seyahate düşkün olduğu ile ilgili yapılan araştırmalar genler üzerinde yoğunlaştığında DRD4 geni keşfedildi. Bu gen beyinde dopamin seviyesinin ve dolayısıyla motivasyon ile davranışın düzenlenmesinde rol alıyor.

Seyahat Tutkusu Yaratan Gen

DRD4 geninin bir varyasyonu olan DRD4-7R geni seyahat tutkusu yaratan gen olarak adlandırıldı. Bu ismi almasının sebebi kişinin merak duygusunu ve yerinde duramamasını artırmasıydı. Bu geni taşıyan insanların tek bir ortak yanı var: seyahat maceraları! DRD4-7R geni öyle herkeste bulunmuyor, dünyada nüfusun sadece 20%’sinde var. Bu geni taşıyan insanların çoğunluğu da geçmişte çokça seyahat edilen bölgelerde yaşıyor. Kuzey Avrupa’dan bahsetmiyoruz elbette; insanlığın doğduğu yer olan Afrika’yı gösteriyoruz.

Evrimsel süreçte ilk insanların Afrika’da yaşadığı düşünülüyor. O zamanki koşulları göz önüne aldığımızda insanların çokça yolculuk yaptıklarını biliyoruz. 1999 yılında yapılan öncü bir araştırma DD4-7R geninin Afrika gibi yerlerde yaşayan insanlarda daha yaygın bulunduğunu gösteriyor. Bunun sebebi az önce de dediğimiz gibi binlerce yıl önce Afrikalıların çok uzun mesafeler kat etmesinden kaynaklanıyor. O zamanlar oluşan mutasyonlar bugün insanların daha fazla yolculuk yapmasına ve meraklı olmasına neden olabiliyor.

Evrimsel Bir Kökeni Var

National Geographics’te çalışan David Dobbs da kendi araştırmalarında buna benzer sonuçlara ulaşmış. Dobbs sadece merak ve yerinde duramamanın yanında bu geni taşıyan insanlarda bir yolculuk yapma tutkusu olduğunu belirtiyor. DRD4 geninin 7R mutant formuna sahip insanlar daha fazla risk alıyor, yeni yerler, fikirler, yiyecek ve içecekler keşfetmek istiyor. Cinsel ilişki ve uyuşturuculara karşı daha açıklar. Bu insanlar hareket istiyor, değişime ve maceraya bağımlılar. Önceki araştırmalar da Dobbs’un bulguları da bütün bunların ardında insanın evrimsel kökeninin yer aldığını gösteriyor.

1. http://bit.ly/1RCeJsJ