E Kutusu

E kutusu

E kutusu (enhance box) bazı ökaryotlarda proteinler için bağlanma alanı sağlayan bir DNA elementidir. Nöronlarda, kaslarda ve diğer dokularda bulunabilirken biyolojik saati kontrol eden genlerde gen ifadesini düzenlemede görev alır. Asıl dizisi CANNTG’dir. Burada N kısmına herhangi bir nükleotit gelebilir çoğunlukla CACGTG şeklinde bulunur. Bu bölgeye transkripsiyon faktörleri bağlanır ve gen transkripsiyonu başlatılır. Transkripsiyon faktörleri E kutusu aracılığıyla promoter’a bağlanır bağlanmaz DNA’dan mRNA transkripsiyonu başlar.

Hazırlayan:Çağlayan Taybaş

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.