Ekonomik Sıkıntılar Fiziksel Acılara Neden Olabilir

Psikolojik araştırmalar gösteriyor ki ekonomik olarak borçlu olup bundan dolayı strese giren kişiler gerçekten fiziksel acı çekiyor! Ekonomik sıkıntıda olan ve olmayan insanlar arasında karşılaştırma yapıldığında sonuçlar stres yaşayan kişilerin yaşadığı fiziksel acının şiddeti çok daha fazla bulundu.

Amerika’da Virginia Üniversitesi’nde yürütülen araştırmalar kişinin kendini ekonomik olarak güvensiz hissetmesinin fiziksel olarak acı çekmesine sebep olmasına neden oluyor. Psikolojik ve fizyolojik durumlar arasında ilişki olduğu daha önceden biliniyordu. Bu durum gittikçe daha da aydınlanıyor ve psikolojinin soyut bir kavramdan çıkıp vücut üzerinde somut etkileri olduğunu gösteriyor. Kişinin tecrübe ettiği ekonomik sıkıntılar fiziksel ağrılara neden oluyor, acı toleransını azaltıyor.

Ekonomik Sıkıntılar ile Fiziksel Acılar Paralel Büyüyor

Eileen Chou, Bidhan Parmar ve Adam Galinsky’in liderliğini yaptığı çalışma ekonomik sıkıntılar ve fiziksel acılar ile ilgili şikayetlerin birbirine paralel olarak artmasından kaynaklanıyor. Bilim insanları bu iki durumu gözlemleyince arada bir bağ olabileceğini düşünüyorlar ve araştırmalarına bu şekilde yön veriyorlar. Sonuçta ise bekledikleri gibi iki durum arasında somut bir bağlantı ortaya çıkıyor.

Ekip, insanların ekonomik anlamda zorluk yaşamanın sonucunda hayatlarının kontrolünü kaybedebileceklerini veya böyle hissedebileceklerini düşündü. Hayatlarının akışını kontrol edemeyen kişiler ekonomik sıkıntılara müteakip ağrıya benzer nöral mekanizmalara sahip anksiyete, korku ve stresle bağlantılı psikolojik durumlar yaşarlar.

İşsiz İnsanlar Daha Fazla Ağrı Kesici Kullanıyor

Araştırma için yapılan ön analizler hipotez konusu olan bağlantı için destek sağlıyordu. 33,720 kişilik müşteri grubundan elden edilen veriler yetişkinlerin işsiz olduğu hanelerin kullandığı ağrı kesicilerin en az 1 kişinin çalıştığı hanelere kıyasla 20% daha fazla olduğunu gösteriyor. Eve para girmediğinde ve kişiler ekonomik olarak güçlük çektiklerinde kullanılan ağrı kesici hapların miktarında 20% gibi ciddi bir artış oluyor.

İnternet üzerinden yapılan 187 kişinin katıldığı bir araştırma da benzer sonuçları verdi. Ekonomik güvensizliğin ölçütü olan işsizlik kişilerin yaşadığı ağrılarla ve kullandığı ilaçlarla doğru orantılı olarak artıyor. Buna benzer internet üzerinden yürütülen başka bir araştırma da inişli çıkışlı bir ekonomik durumu olanların istikrarlı bir maaş bordrosuna sahip olanlardan iki kat fazla fiziksel acı çektiğini ortaya koyuyor.

Bursa’nın bir ilçesi olan Karacabey’de 1992 yılında dünyaya geldi. İlköğretim ve lise öğrenimi Karacabey’de ve bir ara Bursa Erkek Lisesi’nde tamamlamış, üniversite eğitimi için İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü’nde (İYTE) 100% İngilizce Moleküler Biyoloji ve Genetik eğitiminin kurbanı olmuştur. Akademik hayatı boyunca İYTE, Ege Üniversitesi, 9 Eylül Üniversitesi, Sabancı Üniversitesi ve Dresden Teknoloji Enstitüsü’nde stajlar yapmış olup gelişimsel sinirbilim, nöroloji, biyoinformatik, hesaplamalı kimya, immünoloji, bitki genetiği, mikrobiyoloji alanlarında projeler yürütmüştür. Üniversite hayatı boyunca 6 poster sunumu, 1 sözlü sunum yapmış ve son yılında “Gündelik Hayata Sinirbilimsel Yaklaşımlar” adlı kitabını yayınlamıştır. Biyoinformatik ve hesaplamalı kimya laboratuvarlarında MATLAB, C, JAVA, Python, HTML, CSS öğrenmiş, zaman içinde kendini photoshop ve dreamwaver gibi programlarda da eğitmiştir. İleri düzey İngilizce, orta düzey Almanca ve başlangıç düzeyinde Japonca bilmektedir. Yazar ney üflüyor, beyin sporu olarak satranç oynuyor, beden sporu olarak bisiklet sürüyor. 2 sene boyunca İzmir’de Yavuz Akalın’dan ney dersleri almıştır ve İYTE Satranç ve bisiklet kulübünde aktif olarak hizmet vermiştir.