Evrenin Yüzde Dördü – Richard Panek

Evrenin Yüzde Dördü

“Biliyorum” dedi Nick.

“Bilmiyorsun” dedi babası. -Ernest Hemingway

1965 yılından önce evren fizikten çok metafizik, araştırmadan ziyade felsefi konuşmalardı. Evrenin Yüzde Dördü kitabı 1900’lerin başından itibaren evrenbilimin nasıl geliştiğini anlatarak başlıyor ve en son 2009’da evrendeki karanlık madde, karanlık enerji ve görünür madde oranlarının açıklanışı ile bitiyor. Karanlık madde ve karanlık enerji aslında hala çok tartışılan ve kanıt aranan bir konu. Evrenin 95%’ini oluşturmasına rağmen evrende karanlık bir şeyi aramak samanlıkta iğne aramaktan farksız. Richard Panek evrenin sırlarını çözerken bilim insanlarının neler yaşadığını ve kendi aralarında sürdürdükleri rekabeti anlatırken bir yandan da bilimsel bilgiler vermeyi ihmal etmiyor. Özellikle süpernova ve mikrodalga arka planı araştırmaları nefesinizi kesiyor.  Günde 20 saat çalışan araştırmacılar, bilimin ağır topları, acımasız dergi hakemleri, kongreler…

Yazar: Richard Panek
Çevirmen: Zeynep Çiftçi Kanburoğlı