Galaktozemi

Galaktozemi olarak bilinen kalıtsal metabolizma bozukluğunda, fosfogalaktoz üridin transferaz enziminde konjenital eksiklik vardır ve bu enzim galaktoz-1-fosfat ile üridil difosfoglukoz (UDPG) arasındaki tepkimeden sorumlu olduğundan gıdalarla alınan galaktoz kanda birikir. Sonuç olarak ciddi büyüme ve gelişme bozuklukları meydana gelir.

Galaktozeminin tedavisinde doktorlar galaktoz içermeyen diyet uygulayarak galaktoz eksikliği oluşturmadan galaktozeminin düzelmesini sağlar.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.