Gri Madde ile İlgili Gerçekler

gri madde

Beyin anatomisi iki farklı renkten oluşur. Beyni açıp baktığınızda bir gri renkli bir kısım bir de beyaz bir kısım görürsünüz. Beyaz renkli bölümler neredeyse tamamen aksonlardan oluşur. Gri renkli kısım ise neredeyse tamamen hücre gövdelerinden oluşur. Beyaz renk bölüme rengini veren yapı aksonların üzerindeki miyelin kılıftır. Gri madde serebral kortekste çok yoğun bulunur. Hücrelerin gövdesi buraya yerleşmiş olup aksonlar vasıtasıyla tüm beyne dağılır.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.

Gri Madde ile İlgili Gerçekler” için 3 yorum

• 5 Eylül 2018 tarihinde, saat 16:53
    Permalink

bu mu yani gri madde ile ilgili gerçekler? 8 satır. “Beyni açın gri maddeyi görürsünüz” gerçekten gerçekler.

• 6 Eylül 2018 tarihinde, saat 10:37
      Permalink

Bu bir infografik, makale yazısı değil. İnfografiklerin amacı tek bir görselde kısa ve öz bilgiler vermektir. Gri madde ile ilgili sözlük ve makaleler kategorilerinde başka yazılarımız bulunuyor. Onları okuyabilirsiniz.

• 5 Nisan 2020 tarihinde, saat 01:35