Guanilat Siklaz

Guanilat siklaz genelde G proteinin sinyal zincirinin bir parçası olan liyaz enzimdir. Düşük kalsiyum miktarı ile aktive olurken, yüksek kalsiyum seviyesi inhibe olur. Kalsiyum seviyesindeki değişiklere yanıt olarak guanilat siklaz guanozin trifosfatı (GTP) siklik guanozin monofosfata (cGMP) dönüştürür. cGMP duyarlı kanalların açık kalması için cGMP büyük önem taşır ve bu sayede kalsiyum hücrenin içine girer. cGMP hücre dışından gelen sinyali hücre içine ileten önemli bir ikincil haberci moleküldür. Hücre tipine bağlı olarak bu molekül protein sentezini tetikleyerek birçok hücresel işlevin yerine getirilmesine yardımcı olur. Düz kasların gevşemesinde, damar genişliğinin düzenlenmesine, insülin salınımında cGMP kritik rol oynar.

Guanilat Siklaz” için 2 yorum