Gustatory Korteks

Gustatory korteks tat algısını oluşturmaktan ve işlemekten sorumlu beyin bölgesidir. Beyinde yeri tam belli değildir ama insulanın arka kısmı ve merkezi sulkusun bir bölümünde olduğu düşünülüyor. İki alt birimi mevcuttur: anterior (ön) insula ve frontal lobun inferior (alt) frontal girusundaki frontal operkulum. Yapısı dolayısıyla gustatory korteks bazen literatürde AI/FO (Anterior Insula/Frontal Operkulum) olarak geçer. Bu bölgedeki nöronlar uyaranların tatlı, tuzlu, acı, ekşi olması gibi özelliklerine tepki verirler ve tadın ne kadar yoğun olduğunu tespit ederler.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.