Hubble ve Lowell Teleskopları

Onlarca yıldır Mars’a bakıyoruz ama teleskoplarımız yıldan yıla gelişti. Gördüğünüz gibi 1971’deki teleskop görüntüleri ile 2016 yılında Hubble Teleskobu ile elde ettiğimiz görüntüler arasında çok fark var. Teknolojik gelişmeler artık bize çok ayrıntılı görüntü elde etme olanağı tanıyor. Hubble ve Lowell teleskopları arasında yapılan karşılaştırma 40 yılda ne kadar ilerleme kaydettiğimizi gösteriyor. Belki bundan ok daha fazlasını önümüzdeki 10 yılda yapacağız.

Mars en yakın komşularımızdan biri olmasına rağmen hala 69 milyon kilometre uzağımızda bulunuyor. Bilim insanları Mars ikliminin sırlarını çözmeye çalışırken diğer taraftan evrenin farklı gezegenlerinde hayat olma ihtimalini araştırıyor.

Kaynak: http://science.nationalgeographic.com/science/photos/solar-system-gallery/#/planet-mars_1148_600x450.jpg