İçimizdeki Balık – Neil Shubin

İçimizdeki Balık - Neil Shubin

Evrim hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız harika bir başucu kitabınız var: Neil Shubin’in İçimizdeki Balık kitabı. Neil Shubin bir paleontolog. Dağ, bayır demeden bütün dünyayı geziyor ve fosil topluyor. Laboratuvarında bu fosilleri incelerken bir yandan da DNA analizleri yapıyor. Kitapta Shubin’in maceraları, nasıl fosil topladığı ve neler yaptığı ayrıntılı bir şekilde anlatılıyor. Milyonlarca yıl önce yaşamış hayvanlara bakarak kendimiz hakkında neler öğrenebiliriz. Kitabında kapağında gördüğünüz hayvan Tiktaalik, atalarımızdan biri. Üst kol kemiğimizin, omzumuzla birleştiği yerdeki yassı kemik onda da bulunuyor. Bu kemiklerin var olma süreci 375 milyon yıl önceye dayanıyor.

Kitapta insanın evrim basamakları hem genetik hem de fizyolojik ve anatomik açılardan ele alınıyor. Kitap verdiği bilgiler ile çok tatmin edici olmuş. Hiçbir şey havada kalmıyor ve bir hikaye havasında ilerliyor. Hal böyle olunca ders notu okuyor gibi olmuyorsunuz. Shubin “insan vücudunu açıklayan en iyi yol haritaları, başka hayvanların vücutlarında saklıdır. Öğrencilere, insan kafasındaki sinirleri öğretmenin en kolay yolu, onlara köpekbalıklarında ne olup bittiğini göstermektir” diyor.

Yazar: Neil Shubin