İnce Bağırsak Villüsleri

İnce bağırsak villüsleri

İnce bağırsağın içindeki kılımsı çıkıntılar olan villüslerin çok yakından görüntüsü. Villüsler tıpkı bir dil gibi şekle sahiptir ve inanılmaz bir şekilde açılıp kapanırlar.

İnce bağırsak yaklaşık 5 metre uzunluğunda sindirim yolunun en uzun yapısıdır. Yiyecek ve içecekler midede sindirime uğradıktan sonra midenin sonundaki büzgen kas açılır ve besinler ince bağırsağa düşer.

Besinlerin sindirilmesi için pankreas, ince bağırsağın ilk kısmı olan 12 parmak bağırsağına sindirim enzimleri salgılar. Bu enzimler yağları, karbonhidratları ve proteinleri parçalar. Ayrıca midede üretilen asitleri etkisizleştiren sodyum bikarbonat da içerir. Safra kesesi 12 parmak bağırsağına safra salgılayarak besinlerin içindeki yağın parçalanmasına yardımcı olur.

Yediğimiz besinlerin içindeki moleküllerin büyük çoğunluğu fotoğrafta gördüğünüz ince bağırsak villüsleri ile bağırsak duvarlarından geçerek kana karışır. Yiyecekler ince bağırsağı terk edene kadar içindeki tüm besinler kana karışmış olur. Kalan kısım ise sindirilemeyen posadır ve ince bağırsaktan kalın bağırsağa aktarılır.