Kahverengi Yağ Hücresi

Kahverengi yağ hücreleri vücutta triaçilgliserol depolamanın yanı sıra sahip olduğu bol mitokondriler sayesinde ısı üreten hücrelerdir. Kahverengi yağ hücreleri bebeklerde fazla miktarda bulunur. Kahverengi hücrelerin mitokondrilerinde bulunan sitokromlardan gelir. Mitokondrinin iç zarında bulunan “thermogenin” adlı bir kanal proteini hidrojen iyonlarına karşı seçicidir. Elektron transfer zinciri hidrojen iyonlarını mitokondri matriksine attıkça bu iyonlar thermogenin üzerinden geçer. Tıpkı bir motor gibi her bir iyon geçişi de thermogenin ADP’den ATP üretmesini, yani enerji elde etmesini sağlar. Bu mekanizma aynı zamanda yüksek miktarlarda ısı oluşmasını da sağlar ve bebeklerde vücut ısısının sabit kalması için çok gereklidir.