Klippel-Feil Sendromu

Klippel-Feil sendromu yedi servikal omurdan iki tanesinin doğuştan birleşmiş olmasıyla karakterize edilen nöronların anormal davrandığı nadir görülen bir rahatsızlıktır. Bu rahatsızlıkta boyun hareketleri çok kısıtlı olur, bazen boyun kısalığı da görülür. Bu sendromu yaşayan insanlar hem hücresel seviyede hem de organ sistemleri açısından anormallikler taşır. Klippel-Feil sendromu sıklıkla doğumdan sonra teşhis edilir.

Rahatsızlığın en yaygın görülen belirtileri boyun ve üst omurlardaki sınırlı hareket kabiliyetidir. Sendromla ilişkili anormallikler skolyoz, spina bifida, böbrek ve kaburga bozuklukları, diş sorunları, solunum rahatsızlıkları, kalpte oluşan anormallikler, Duane sendromudur.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.