L1 Glikoproteini

Glikoproteinler amino asit zincirine bir oligosakkaritin eklenmesiyle oluşmuş protein yapılardır. L1 glikoproteini nöronlarda hücre zarında bulunan ve aksonun uzaması, nöronun miyelinleşmesi, taşınması gibi çok sayıda olayda görev alan bir transmembran glikoproteindir. L1 tedaviye dirençli kanser türlerinde de araştırmacıların çalıştığı glikoproteinlerden biridir. Sinir sisteminin gelişmesinde L1 glikoproteini aksonların ilgili bölgelere uzamasında çok önemli görevler alır.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.