Merkezi Sinir Sistemi

merkezi sinir sistemi

Merkezi sinir sistemi beyin ve omurilikten oluşan sinir sisteminin bir bölümüdür. Merkezi sinir sistemi ismini vücudun her tarafından gelen sinyalleri toplayıp yorumlama işlevinden dolayı alır. Merkezi sinir sistemi tüm bilgileri alır, depolar, işler, onları değerlendirir ve gelen uyarılara karşı yanıt verebilir. Merkezi sinir sistemi vücut içinde çok iyi korunur. Beyin hem kafatası sayesinde dış darbelere karşı korunur, diğer taraftan kan beyin bariyeri ile vücudun içinden gelebilecek mikroorganizma ve zararlı kimyasal maddelere karşı korunur. Omurilik ise kaburgalar vasıtasıyla dış etkenlere karşı korunur.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.