Migren

migren

Migren orta veya yüksek şiddette sürekli tekrar eden baş ağrıları yaratan bir rahatsızlıktır. Genelde baş ağrıları beynin bir tarafında görülür ve titreşim hissi verir. Süresi 2 ila 72 saat arasında değişen migren atakları bazen bulantı veya kusma hissi, ışığa, kokuya ve sese karşı hassasiyeti de beraberinde getirebilir.

Migrenin sebebi tam bilinmiyor ancak çevresel ve genetik etkenlerin bir karışımı olarak ortaya çıktığına inanılıyor. Migrende değişen hormon seviyeleri etkili olurken yetişkin kadınlarda erkeklerden 2-3 kat daha fazla görülüyor. Muhtemelen bu durum kadınların adet döngülerinde yaşadıkları hormonal değişimlerden kaynaklanıyor.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.