Na+/Ca2+ Değiştiricisi

Na+/Ca2+ değiştiricisi (NCX) hücre zarında bulunan ve hücrelerden kalsiyumu atmak için kullanılan bir proteindir. NCX açıldığında sodyumun hücre zarından geçişine izin verir ve geçişten doğan elektrokimyasal akım NCX tarafından enerji olarak kullanılır. Böylece 3 sodyum iyonunun geçisi ile bir kalsiyum iyonu hücre dışına atılabilir. NCX hücrelerdeki kalsiyumu dışarı atmak için en önemli hücresel mekanizmalardan biridir. NCX’in işlevleri arasında nöronlardan dışarıya madde salınımı, fotoreseptör hücrelerinin faaliyeti, kalp kasının gevşemesi, endoplazmik retikulumdaki kalsiyum yoğunluğunun düzenlenmesi, kas kasılması ve mitokondrideki düşük kalsiyum yoğunluğunun düzenlenmesi yer alır.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.