Nasıl Uyumalıyız?

Nasıl Uyumalıyız

Bilim insanları ve halkın büyük bir kesiminin cevap aradığı sorulardan biri de nasıl uyumalıyız sorusudur. Uyku pozisyonu ve diğer iş/dış koşullar uykunun kalitesi için çok önemlidir. Uyku esnasında nöronlar küçülerek glia hücreleri daha etkin çalışır ve beyin omurilik sıvısı vasıtasıyla uykuda toksik maddeler beyinden dışarı çıkartılır. Ancak beyin omurilik sıvısının belirli bir güzergahı vardır. Eğer şekildeki gibi uyku pozisyonu alarak uyursak bu güzergaha en uygun biçimde yatarız ve beynin kendini temizleme sistemi en etkin şekilde çalışır.

Nasıl Uyumalıyız?” için 2 yorum

• 14 Mart 2016 tarihinde, saat 23:23
    Permalink

Bilimsel açıklaması var mı?

Yanıtla
    • 15 Mart 2016 tarihinde, saat 09:20
      Permalink

Açıkladık zaten.
      “Uyku esnasında nöronlar küçülerek glia hücreleri daha etkin çalışır ve beyin omurilik sıvısı vasıtasıyla uykuda toksik maddeler beyinden dışarı çıkartılır. Ancak beyin omurilik sıvısının belirli bir güzergahı vardır. Eğer şekildeki gibi uyku pozisyonu alarak uyursak bu güzergaha en uygun biçimde yatarız ve beynin kendini temizleme sistemi en etkin şekilde çalışır.” Anahtar kelime: Beyin omurilik sıvısı.

Yanıtla