Nörotrofik Faktörler

Nörotrofik faktörler gelişmekte olan ve olgun nöronların hayatta kalmasını, büyümesini ve farklılaşmasına yardım eden neredeyse hepsi küçük proteinlerden veya peptitlerden oluşan biyomoleküllerdir. Sinir sistemi olgunlaştıktan sonra nöronların hayatta kalması için gerekli olup, sinaptik plastisiteyi teşvik eder, uzun dönem belleğin oluşumunu düzenler. Gelişmekte olan nöronlarda ise büyümeyi ve gelişimi başlatır. Ayrıca hasar gören nöronların aksonların tekrar gelişmesi için gerekli kimyasal süreçleri başlatır. Bazı nörotrofik faktörler hasarlı doku tarafından salgılanır ve nöronun yeni aksonlarının hedefi doğru bir şekilde bulmasını sağlar, bir anlamda kılavuz görevi görür.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.

Nörotrofik Faktörler” için bir yorum