Pozitron Emisyon Tomografisi (PET)

Pozitron emisyon tomografisi (PET) vücuda verilen pozitronların yaydığı radyasyonun vücut hücreleri tarafından emilmesi ile vücudun fizyolojik görüntüsünü çıkarmaya yarayan tekniktir. Kanseri yenmiş hastalarda kanserin nüksedip nüksetmediğini anlamaya yarayan en etkili yöntemdir. PET taramasında hasta radyofarmasötik bir ilaç verilir. Bu ilaç içeriğinde bulunan radyoaktif madde pozitronlarını sürekli vücuda yayılır ve pozitronlardan yayılan radyasyon hücreler tarafından emilir. Hücrelerin emdiği radyasyon miktarı PET cihazı tarafından ölçülür ve veriler bir bilgisayara aktarılır. PET’te gama ışınları kullanılır.

Bilgisayar aktarılan sinyaller sayesinde vücudun bir bölgesindeki metabolik faaliyetin ne durumda olduğu ölçülebilir ve sinyaller görüntülere dönüştürülebilir. Ayrıca PET ile Alzheimer hastalığı, Parkinson hastalığı, epilepsi ve benzeri birçok nörolojik hastalığın teşhisi yapılabilir. Bu bölgelerde bir rahatsızlık olması sonucu beyin faaliyeti değiştiği için bu değişim PET taramasında kolaylıkla gözlenir. Aynı zamanda epilepsi ataklarına neden olan beyin bölgelerinin yerlerinin saptanması konusunda da en etkili teknik pozitron emisyon tomografi yöntemidir.

Pozitron Emisyon Tomografisi (PET)

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an Roche'a bağlı olarak klinik araştırma koordinatörü olarak çalışıyorum. Ayrıca İstanbul Üniversitesi'nde ekonomi (açık öğretim) okuyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.