Borderline Kişilik Bozukluğu

Sınır Kişilik BozukluğuBorderline kişilik bozukluğu engellenemez dürtüler, kararsız bir kişilik yapısı ve kişinin kendisinin tam olarak farkında olmaması ile ortaya çıkan bir kişilik bozukluğudur. Bazı hastalarda öfke ve depresyon önlemez bir biçimde ortaya çıkar. Bu rahatsızlığın diğer belirtileri terkedilme korkusu, reddedilmeye karşı aşırı hassaslık, intihara meyil ve madde kullanımına olan eğilimdir.

Borderline kişilik bozukluğunun nedeni tam olarak bilinmiyor ama bilim insanları hem genetik hem de çevresel etkenlerin rol oynadığını düşünüyor. Bazı araştırmalar frontal lobtaki limbik sistem bölgelerinde görülen anormalliklerin rahatsızlıkla ilişkili olabileceğini gösteriyor.

Borderline Kişilik Bozukluğu

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an Roche'a bağlı olarak klinik araştırma koordinatörü olarak çalışıyorum. Ayrıca İstanbul Üniversitesi'nde ekonomi (açık öğretim) okuyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.