The Theory of Everything – Her Şeyin Teorisi

The Theory of Everything

The Theory of Everything filmi ünlü fizikçi ve kozmolog Stephen Hawking’in hayatını ve onun bilinmeyen nörodejeneratif hastalığının gelişimini anlatıyor. Film Jane Hawking’in yaşadığı zorluklar ve Stephen Hawking’in etkileyici bilimsel çalışmaları üzerine odaklanıyor. Filmde Hawking’in ALS hastalığı ile ilgili çok fazla bilgi verilmemesine rağmen film akıcılığını kaybetmiyor.

ALS, amiyotrofik lateral skleroz, beyinde ve omurilikteki nöronlara saldıran bir nörodejeneratif rahatsızlıktır. Hawking’te ALS’nin belirtileri 20’li yaşlarında başlar ve doktora göründüğünde kendisine 2 yıllık ömrü kaldığı söylenir. Bu belirtilerden bazıları hareket kabiliyetinde azalma ve kas kontrolünün zayıflamasıdır çünkü beyindeki motor nöronlar ölmeye başlar. Stephen Hawking o zaman hiçbir tedavi imkanı bulunmayan ALS hastalığına rağmen bugün hala yaşamaktadır.

IMDB Puan: 7.8/10

Stephen Hawking
Felicity Jones
Jane Hawking

The Theory of Everything – Her Şeyin Teorisi

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an Roche'a bağlı olarak klinik araştırma koordinatörü olarak çalışıyorum. Ayrıca İstanbul Üniversitesi'nde ekonomi (açık öğretim) okuyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.