Uyanma Hücreleri (Wake-on Cells)

Uyanma Hücreleri

Uyanma hücreleri (Wake-on cells) uykudan uyanmadan saniyeler önce aksiyon potansiyeli üretmeye başlayan nöron grubudur. Bu nöronlar uyanık kaldığımız süre boyunca oldukça etkin çalışır ve uykuya dalmadan 5-8 saniye öncesine kadar faaliyetlerini hiç durdurmazlar.  Uyanıklık durumunda iken saniyede 8-20 aksiyon potansiyeli üretirler. Hangi nörotransmitterleri kullandıkları henüz tam tespit edilemedi ancak bulundukları konum itibariyle asetilkolin ve glutamat kullandıkları düşünülüyor.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.