Çikolatanın Kimyası

Çikolatayı sevmeyen insan yok gibidir ama aynı zamanda çikolatanın kimyası ile ilgili de çok az şey bilinir. Hangi türünde ne kadar kakao bulunur, hangi maddeler vardır gibi sorular birçok kişinin zihnini kurcalayabilir. Görselde gördüğünüz aslında çikolatanın içeriğinin çok az bir kısmı. Kakao parçacıkları tıpkı kafein gibi zengin bir flavonoid ve alkaloid kaynağıdır. Çikolatanın sağlığa yararlı olmasının başlıca nedenlerinden biri de bu flavonoid kaynağı olan kakaodur.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an Johnson & Johnson'da klinik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.