X ve Y Kromozomları

İnsanlarda eşey kromozomları olarak bilinen X ve Y kromozomları. Eşey kromozomlarının XX olması kişinin dişi karakterine, XY olması erkek karakterine sahip olmasına neden olur. Elektron mikroskobu altında X ve Y kromozomlarının boyutları karşılaştırıldığında gördüğünüz gibi Y kromozu X kromozomundan çok daha küçüktür. X kromozomu, 153 milyondan fazla nükleotit taşır. Kadın hücrelerindeki toplam DNA’nın yaklaşık %5’ini, erkek hücrelerindeki toplam DNA’nın %2,5’ini içerir. Y kromozomu, 58 milyon nükleotitten oluşur ve erkek hücrelerindeki toplam DNA’nın %2,5’ini içerir.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.