Ara Nöron

Ara nöron insan vücudunda motor nöron ve duyu nöron ile birlikte 3 nöron sınıfından biridir. Ara nöronlar duyu ve motor nöronlar arasındaki iletişimi sağlayarak nöral ağları kurarlar. Reflekslerde, nöronal dalgalanmalarda ve nörojenezde rol oynadıkları bulunmuştur. Ara nöronlar kendi içlerinde yerel (local) ve iletim (relay) ara nöronlar olmak üzere ikiye ayrılır. Yerel ara nöronlar kısa aksonlara sahiptir ve yakındaki nöronlarla ağlar oluşturarak az miktarda bilgiyi işleyebilir. İletim ara nöronları uzun aksonlara sahiptir ve beyin bölgelerini birbirine bağlayabilir. Ara nöronlar arasındaki etkileşimler karar verme, öğrenme gibi üst düzey beyin işlevleri için çok gereklidir.

İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Moleküler Biyoloji ve Genetik mezunuyum. Şu an PRA Health Sciences şirketinde Johnson & Johnson'a bağlı olarak kilnik araştırma asistanı olarak çalışıyorum. Lisans hayatım boyunca laboratuvarın yanında bilim yazarlığı, programlama, ney ve satranç ile uğraştım. Şu an latin danslarına çok ağırlık verdim. Mezun olduktan sonra askere gitmeden önce sinirbilim.org'u kurdum. Şu an iş hayatım çok yoğun olduğu için eskisi gibi yazamıyorum. Yine iyi idare ettiğimizi düşünüyorum. Bana herhangi bir soru sormak isteyen varsa c.taybas@gmail.com'a mail atabilirler.